Tak se staví, kilometr cyklostezky za 18 milionů!

Tak se staví, kilometr cyklostezky za 18 milionů!
ilustrační foto

V roce 2009 bylo Město Prostějov investorem výstavby cyklostezky spojující místní části Krasice a Čechovice. 570 metrů komunikace stálo neuvěřitelných 10,467 milionů korun. Jeden kilometr cyklostezky tak vyšel na 18,363 milionů! Běžné náklady se přitom v té době pohybovaly v České republice kolem dvou až pěti milionů za kilometr stezky pro cyklisty.
Cyklostezka z Krasic do Čechovic přitom vznikla na místě stávající komunikace. "Stav této komunikace je dnes v převážné části trasy pro cyklistickou dopravu nevyhovující. V části nově vybudované cyklostezky bude vedena cyklistická doprava s možným vjezdem automobilů; ve střední části stezky pak bude po nové komunikaci umožněno projetí pouze cyklistům, autům bude průjezd touto spojnicí zamezen," uvádělo se v tehdejší dokumentaci ke stavbě. V rámci asfaltové cyklostezky byla vybudována nová dešťová kanalizace a byly přeloženy telefonní a elektrické kabely. Podle projektu byla komunikace doplněna o veřejné osvětlení a přilehlé plochy zatravněny.
Veřejná zakázka na cyklostezku byla vyhlášená 18. srpna 2008 s předpokládanou cenou 9,095 milionů korun bez DPH. Přestože město v počátku počítalo pouze s částečnou dotací z Regionálního operačního programu (ROP) Střední Morava, který financuje Evopská unie, nakonec cyklostezku zaplatily pouze evropské peníze, jak vyplývá z údajů ROP.
Ovšem vedení ROP patrně letos došla trpělivost. V červenci se schvalovaly další projekty na výstavbu cyklostezek a Prostějov v nich chybí. V Olomouckém kraji bude nově postaveno dvacet šest kilometrů nových cyklotras a cyklostezek, a to za necelých sedmdesát milionů korun. To je 2,7 milionu na jeden kilometr...
(bp)

Komentáře

musím se smát jelikož pracuji v projekci silničních staveb. Předpokládaná cena zakázky jsou projekční ceny, které vznikají v rozpočtových programech, které se řídí cenovými soustavami ÚRS nebo RTS. A jak píšete výše byla vybudovaná nová dešťová kanalizace, která taky nebyla zadarmo. A hlavně nikde není uvedeno za kolik byla stezka skutečně postavena, protože skutečná cena stavby bývá většinou 60 - 70 % z ceny projekční.

 

A nepřišli jste do redakce náhodou z Blesku? tento článek je přímo vystřižený z bulváru, žádně podložené fakta a názory odborníků, myslel jsem si že jste na úrovni, teď už vím že v prostějově nevychází žádné noviny na úrovni!

Poslat nový komentář